Ahad, 19 Mac 2017

Manzoor tekad bantu Kedah

ARKIB : 11/01/2002
PEMAIN baru Kedah, Manzoor Azwira Abdul Wahid bertekad untuk membawa pasukan Hijau Kuning itu ke Liga Perdana Satu sepertimana yang dilakukannya ketika bersama Perlis pada 1998.

Pemain tengah berusia 25 tahun yang berasal dari Pulau Pinang itu berkata, skuad Kedah kali ini dibarisi oleh pemain yang berbakat dan berpengalaman.

``Inilah mungkin menjadi kunci kejayaan skuad Kedah. Saya akan cuba bermain sebaik mungkin dan yakin hasrat untuk melonjak ke Perdana Satu akan tercapai,'' katanya ketika dihubungi di Alor Setar, semalam.

Beliau berkata selain itu, pemain Kenari turut mempunyai semangat melawan yang tinggi dan bersungguh-sungguh untuk mengecapi kemenangan pada setiap kali perlawanan.

``Pasukan seperti ini yang saya cari. Kedah memberikan saya satu cabaran baru,'' kata Manzoor yang berhijrah dari Perlis ke Kedah pada penghujung musim lepas.

Manzoor Azwira yang bersama Perlis selama empat musim merupakan antara pemain utama yang kembali meletakkan pasukan Singa Utara itu di Perdana Satu pada 1998.

Pemain ini memulakan kerjayanya bersama Pulau Pinang sebelum berhijrah ke pasukan kelab, Telekom Melaka pada 1997.

Kedah, sebuah pasukan elit pada satu ketika dulu sebelum tercicir ke Perdana Dua pada 2000, menunjukkan peningkatan setelah muncul juara dalam Kejohanan Empat Penjuru di sini, baru-baru ini.

Anak didik jurulatih daripada Denmark, Jorgen E. Larsen itu menewaskan Kuala Lumpur 2-0, Pahang 7-0 dan juara Piala Malaysia Terengganu 1-0 pada kejohanan terbabit. - Bernama
SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2002&dt=0111&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_05.htm#ixzz4bqPDAKS6

© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan